В «Дзвіночку» продовжується робота по формуванню у дошкільників економічного досвіду. Цього разу вихователь вищої категорії Олена Чаус запросила колег у творчу майстерню ігрової діяльності малюків групи «Грайлики». В присутності колег розвивався сюжет та дії гри-стратегії «Готуємось до зустрічі Нового року».
Інтригою стала майже реальна проблема: сім’я напередодні Нового року переїхала жити в нову квартиру. Ні часу, ні коштів не має на придбання ялинки, ялинкових прикрас і т.п. Що робити?
Малята групи «Грайлики» згадували та обговорювали життєві ситуації, коли напередодні новорічного свята окремі люди або сім’і не встигли підготуватися до свята (приїхали з відрядження, повернулися з відпочинку, перебували на лікуванні в лікарні, брак коштів тощо), переглянули уривок з мультфільму «Маша та Ведмідь», де звірята проявили кмітливість і прикрасили свою ялинку, тим, що знайшли навкруги…
Спільно з вихователем виробили свою стратегію виходу з незручної ситуації: обговорили різні варіанти дій, намагаючись передбачити їх результат: що можуть купити до свята на обмежені кошти, до кого звернуться за допомогою (до друзів, бабусі й дідуся, до сусідів), визначили якої саме допомоги потребують, який покидьковий матеріал перетворять на новорічні іграшки і прикраси, з чого самостійно виготовлять ялинку та ялинкові прикраси, передбачили можливі результати своїх дій та обговорили, які ігрові ролі знадобляться для розв’язання початкової життєвої ситуації: сім’я напередодні Нового року переїхала в нову квартиру.
В результаті розприділення ролей, в ігровому сюжеті з’явились: тато, мама, дочка Оленка, братик Сашко, бабуся і дідусь, що живуть окремо, друзі малят, сусіди, продавець, водій маршрутки.
Ігрова кімната швидко перетворилась на ігровий простір гри-стратегії, для розмежування ігрових осередків використовувались легкі ігрові ширми, дитячі стільчики та столи, символічні бейджі з портретами ігрових персонажів та характерні аксесуари або елементи одягу, ігрові атрибути вмить перетворили звичайнісіньких дітей на дійових осіб за сюжетом гри-стратегії.
І почалася захоплююча, цікава гра! Тато з мамою купили декілька ялинкових гірлянд в магазині, Оленка та Сашко з’їздили на маршрутці до бабусі з дідусем, назбирали в дворі, біля їхнього будинку, ялинових шишок для ялинкових прикрас, запросили стареньких на свято; сходили до сусідів, познайомилися з ними та попросили зайвого покидькового матеріалу для ялинкових іграшок та новорічного декору; зателефонували своїм друзям і запропонували допомогти у виготовленні ялинкових іграшок і елементів новорічного декору: з обгорток від цукерок - гірлянду, з залишків білого паперу - сніжинки, зі старих електричних лампочок – ліхтарики на ялинку, з шматка картону – ялинку, з пластикових пляшок – ялинкові прикраси тощо…
По ходу гри вихователь Олена Миколаївна, яка виконувала роль мами, навмисне кілька разів ускладнювала завдання - «чинила» перепони, які діти мали долати: не могла «знайти місця» для ялинки в кімнаті, не зразу «зрозуміла», як кріпити ялинкові іграшки на ялинці та як з електричної лампочки можна виготовити ліхтарик для ялинки і чим його розмалювати, не змогла самостійно «порахувати» скільки коштів витратили на ялинкові гірлянди…
Присутні колеги мали унікальну можливість спостерігати за процесом збагачення соціального досвіду дітей, особистісними проявами поведінки малюків в непростих, наближених до реального життя, ситуаціях.
Write a comment