В «Дзвіночку» 22 листопада 2016 року підведені підсумки проведення Панорами перегляду освітньої роботи з дошкільниками в рамках творчих проектів за загальною темою «Дітям про економіку, енергозбереження та заощадливість».
Проведений методичний захід виявився цікавою та дієвою формою підвищення професійної компетентності педагогів щодо реалізації завдань соціально-економічного виховання та фінансової освіти дошкільників. Робота здійснювалась в декілька етапів:
І етап – презентація Проектів;
ІІ етап – перегляд організованих форм роботи з дошкільниками в рамках Проекту;
ІІІ етап - виставка «Дерев цілей» та презентація творчих продуктів проектної діяльності;
ІУ етап – фотозвіт.
В рамках проведення панорами перегляду освітньої роботи за темою «Дітям про економіку, енергозбереження та заощадливість» педагоги продемонстрували свою фахову майстерність, творчість, уміння цікаво і невимушено залучати дітей до пізнавальної та практичної діяльності за темою, підтримувати дитячу зацікавленість упродовж всього заняття. Кожне переглянуте заняття свідчило про велику попередню роботу з малятами і батьками. У кожного вихователя спостерігався свій особистий стиль підготовки та проведення освітньої роботи з малятами; у кожного педагога – були власні творчі родзинки, які варто запозичити іншим та впровадити у свою практику роботи.
Аналіз проведеної роботи свідчить про те, що педагоги формують економічний світогляд дітей через реалізацію наступних завдань: надають дітям знання про те, що праця основа діяльності людини, джерело її існування; виховують повагу та бережне відношення до результатів праці інших людей; формують бережне відношення до природних ресурсів; ознайомлюють з професіями людей, що здійснюють певні операції з реалізації продуктів праці (продавець, касир, підприємець, фермер, рекламодавець, тощо); формують у дітей початкові уявлення щодо фінансових категорій, як-от (гроші, ціна, вартість, кошти, послуги, товар та ін.); виховують особистісні якості дошкільнят, що так чи інакше, пов’язані з економічною діяльністю (працьовитість, ощадливість, бережливість, раціональність); формують навички і звички, пов’язані з загальною вихованістю дітей та таких, що мають основу економічного споживання, а саме: розумно споживати енергію та воду, вчасно вимикати світло, воду, берегти тепло, зменшувати кількість відходів; вчать дотримуватися чистоти і порядку в приміщенні, утримувати в порядку власні речі: одяг, взуття, іграшки; зміцнювати і берегти власне здоров’я.
По закінченню перегляду освітньої роботи, педагоги за «Круглим столом» презентували творчі продукти проектної діяльності та обмінялись досвідом роботи з дітьми і батьками на різних етапах Проектів.
Вихователі: Валентина Бороденко, Юлія Кузьменко, Наталія Архіпова,Валентина Єнжиєвська, Ірина Гетьманенко, підкріпили свої презентації відеороликами з фотоісторією проведеної роботи.
Теми Проектів, форми і теми відкритих заходів були різними:
№ з/п |
Група, ПІБ вихователя |
Тема Проекту.
|
Тема проведеного заходу
|
1. |
«Дзвіночки» Ранній вік Вихователь Зеленська Л. |
«Іграшками дружньо граєм, їх не ламаємо, не розкидаємо, а бережемо і доглядаємо» |
Заняття – гра «Ми іграшки бережемо, їх ображати – не даємо» |
2. |
«Сонечко» 4-й р.ж. Вихователь Єрьоменко К. |
«Хто іграшки зберігає, то й з ними довго грає» |
Заняття – гра «Заощадливі малята будуть з іграшками грати» |
3. |
«Чомусики» 4-й р.ж. Вихователь Бороденко В. |
«Без води нема життя, бережіть її щодня» |
Інтегроване заняття «З краплинкою ми граємо, їй допомагаємо» |
4. |
«Зайченята» 5-й р.ж. Вихователь Єнжиєвська В. |
«Кожну крихітку – в долоньку» |
Інтегроване заняття «Трудились хлібороби у полі й на току, спасибі їм велике за працю нелегку!» |
5. |
«Краплинки» 5-й р.ж. Вихователь Архіпова Н. |
«Нехай земля квітує всюди, природу збережемо, люди» |
Комплексне заняття «Дивовижний світ паперу» |
6. |
«Пізнайки» 5-й р.ж. Вихователь Кузьміна Т. |
«Усі на світі люди: дорослі і малі на світі хочуть жити у світлі і теплі» |
Тематичне заняття «Закривай двері щільніше, щоб було у нас тепліше» |
7. |
«Всезнайки» 6-й р.ж. Вихователь Кузьменко Ю. |
«Папір – наше багатство» |
Інтегроване заняття «Бережемо папір - бережемо ліс» |
8. |
«Веселка» 6-й р.ж. Вихователь Гетьманенко І. |
«Товари і послуги» |
Інтегроване заняття «Товари та послуги. Вчимося обирати» |
9. |
«Грайлики» 6-й р.ж. Вихователь Чаус О.М. |
«Позбираємо відходи, перетворимо їх в доходи» |
Художньо-продуктивна діяльність «Рукам праця – серцю свято» (виготовлення прикрас та іграшок з покидькового матеріалу) |
10. |
«Добрики» 7-й р.ж. Вихователь Гришкова О. |
«Його величність, електричний струм» |
Бесіда – подорож «Віртуальна подорож до електростанцій України |
11. |
«Перлинки» 7-й р.ж. Вихователь Трофимець Л. |
«Енергію споживай, її економно витрачай» |
Художньо-продуктивна діяльність «Створення колажу «Струм біжить по дротах» |
Write a comment